مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 11:202021-12-16سياسي

اجرای عملیات احیا و اصلاح در 100 هکتار از مراتع تویسرکان


رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان از اجرای عملیات احیا و اصلاح در 100هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور احیای مراتع، صد هکتار از مراتع شهرستان در روستای تقی آباد با بذر النگاتوم کپه کاری و بذرپاشی شد.

- ایسنا/همدان رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان از اجرای عملیات احیا و اصلاح در 100هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور احیای مراتع، صد هکتار از مراتع شهرستان در روستای تقی آباد با بذر النگاتوم کپه کاری و بذرپاشی شد.

روح الله عبدالهی گفت: این طرح برای احیا واصلاح مراتع، بهبود پوشش گیاهی،جلوگیری از فرسایش خاک، تنوع گونه ای و تأمین علوفه دام اجرا می شود.

عبدالهی با بیان اهمیت طرح های منابع طبیعی در حفظ منابع پایه آب وخاک افزود: این طرح با مشارکت مردم و جوامع محلی و بهره برداران و مرتع داران این منطقه اجرا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، عبدالهی یادآور شد: کپه کاری یکی از روش های بذرکاری است که در آن، بذر گونه های مرتعی در چاله های حفر شده قرار گرفته سپس با خاک پوشانده می شود ضمن اینکه این مراتع به مدت دو سال قرق اعلام می شود وهرگونه چرای دام در این قسمت ها ممنوع است و سپس جهت بهره برداری در اختیار مردم محلی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات احیا و اصلاح در 100 هکتار از مراتع تویسرکان

اجرای عملیات احیا و اصلاح در 100 هکتار از مراتع تویسرکان